برگزاری آیین رشته‌بران و پخت آش نذری در فریدن اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریدن از برگزاری آیین سنتی رشته‌بران و پخت آش نذری در این شهرستان به مناسبت نکوداشت هفته فرهنگی فریدن خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمود سلیمی با اعلام این مطلب گفت: آیین رشته‌بران و پخت آش نذری در روستای ازونبلاغ شهرستان فریدن هم‌زمان با آخرین روزهای هفته فرهنگی فریدن با حضور علاقه‌مندان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

او ادامه داد: در این آیین به نیت امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) هشت دیگ آش نذری پخته می‌شود که به‌رسم و سنت قدیم، رشته آن توسط زنان روستا با دست و به روش قدیمی آماده‌ می‌شود و در حین آن چاووشی خوانی در مدح امام رضا(ع) خوانده می‌شود.

سلیمی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، امسال مردم مؤمن شهرستان در این برنامه و در این روستا میزبان خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بودند و آیین پرچم گردانی ضریح مطهر امام رضا(ع) توسط خادمین انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریدن تصریح کد: روستای ازونبلاغ از توابع بخش زنده‌رود شهرستان فریدن به علت قرار گرفتن در کنار جاده ترانزیتی اصفهان- الیگودرز و داشتن تاکستان‌های زیبای انگور در دامنه کوه‌های زاگرس و داشتن محل مناسب برای پیست اسکی، ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد که می‌تواند با آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب به یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان تبدیل شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402031623433

برچسب‌ها